Recent

Verarbeitung Helicoil

Begonnen von Pega, 02, Oktober, 2016, 21:34:59 NACHMITTAGS

Vorheriges Thema - Nächstes Thema

Pega

Hallo,

mal eine Frage, ich mußte heute leider mein ersten Helicoil am Trans Am setzen, es ging einfach nicht anders, also habe ich einen 5/16" rein geschraubt.

Klebt ihr diese Helicoil Spirale mit Schraubenkleber ein oder schraubt ihr diesen Helicoil einfach so rein? Ich hab den selbst so ganz ihne Kleber rein getan, aber so wirklich wohl ist mir nicht, auch wenns wohl recht gut sein soll dieses Verfahren.  :-\

Falloutboy

Selber noch nie benutzt, aber ein bisschen gegoogled und da kam mitunter das:

ZitatRather than just relying on the HeliCoil spring tension to retain the insert, is there any way to positively lock the insert into the housing threads?
The following methods are recommended to help secure an insert into the housing...


Apply a light coating of Loctite Thread-Locker compound to the external portion of the coils of the insert prior to threading it into the housing. If this method is used, be sure not to apply too much Loctite and be sure to wipe the internal threads of the HeliCoil insert clean after it is installed so that the fastener does not bond to the insert.

Using a punch and hammer, peen the threads of the housing slightly at the (non-tang) end of the installed insert. The intent with this method is to slightly deform, or compress the housing thread to make it more difficult for the insert to accidently back-out of the housing.

Und hier noch ein paar Links, da es ja die verschiedensten Art von Helicoils gibt, bei denen auch jeweils etwas anders verfahren wird
http://www.helicoil.in/pdf/helicoil%20catalogue.pdf
http://www.repairengineering.com/helicoil.html
http://henkeladhesivesna.com/blog/how-to-install-a-helicoil-that-wont-retract/

Vorallem der Katalog bietet eine Menge an Tabellen, Größen, Auflistungen und Installationsanweisung für die verschiedenen Typen
Danke Julian
1979 Chevy Camaro Project Thread
1995 Chrysler Stratus LX (sold)
1999 3,4L Oldsmobile Alero
2002 Nissan Primera CVT
Always remember to lube up your shaft before you put in the rear end

Pega

danke für die Links. Bei dem was ich gestern aus Threads raus gesucht hatte waren sich alle mehr oder weniger strittig, deshalb meine Frage.

Aber wie es scheint sollte man also schon etwas Schraubenfest dran machen bevor man die Helicoils rein schraubt, wenn denn kein Schraubenfest von Werk aus dran ist.

Falloutboy

Also wenn man den Beschreibungen glauben darf, muss ein Heli-Coil nicht extra gesichert werden. Die anderen Arten werden und müssen auf verschiedene Arten gesichert werden:

Externally threaded insert[edit]

ZitatA self-tapping insert
Externally threaded inserts have threads on the outside and inside of the insert. The insert is threaded into a pre-tapped hole, or some inserts tap their own threads in a drilled or molded hole. It is then anchored by various means, such as a nylon locking element. Inserts that are anchored via Loctite are more commonly known by the trademarked name E-Z Lok. A thin walled solid bushing insert by the trademarked name TIME-SERT is locked in by rolling the bottom few internal thread into the base material with a special install driver which will permanently lock the insert in place. Key locking inserts, more commonly known by the trademarked name Keenserts, use keys that are hammered into grooves through the threads, permanently locking the insert.[5][6][7] Inserts that are self-tapping and lock via friction are more commonly known by the trademarked names Tap-lok or Speedserts.

Helical insert
A helical insert is an insert made of coiled wire. Another common generic name is screw thread insert (STI), although many users persist in calling them all by a prominent brand name, the registered trademark Heli-Coil. Applications include engine cylinder head repair after unintentional over-torquing or cross-threading of spark plugs strips the thread of the socket. Kits with matched tap and coil exist for this. The straight radial piece in the photo is the driver tang which is used as a key to grip with pliers for driving the coil into place and is discarded after installation.
Danke Julian
1979 Chevy Camaro Project Thread
1995 Chrysler Stratus LX (sold)
1999 3,4L Oldsmobile Alero
2002 Nissan Primera CVT
Always remember to lube up your shaft before you put in the rear end

Pega

ja, normalerweise sollen die wegen ihrer Federwirkung drin bleiben.

Aber schau mal in deinem 3ten Link, dort wird Loctite genommen, und auch im 2ten Link steht:

ZitatRather than just relying on the HeliCoil spring tension to retain the insert, is there any way to positively lock the insert into the housing threads?
The following methods are recommended to help secure an insert into the housing...


  • Apply a light coating of Loctite Thread-Locker compound to the external portion of the coils of the insert prior to threading it into the housing. If this method is used, be sure not to apply too much Loctite and be sure to wipe the internal threads of the HeliCoil insert clean after it is installed so that the fastener does not bond to the insert.

Falloutboy

Genau, aber im dritten link ging es eben auch explizit darum einen coil fest zu installieren.

Ergo sum:
Man braucht Heli-coils nicht explizit extra zu befestigen, aber einfach Loctite auf den äußeren Part reicht um den Coil fest im Bauteil zu halten ohne das es mit der Schraube wieder raus kommt.
Andere Gewindeeinsätze müssen aber durch entsprechende Methoden zusätzlich gesichert werden.
Danke Julian
1979 Chevy Camaro Project Thread
1995 Chrysler Stratus LX (sold)
1999 3,4L Oldsmobile Alero
2002 Nissan Primera CVT
Always remember to lube up your shaft before you put in the rear end

Pega

 :like:

ja, mir gings darum weil ich meines gestern ohne Loctite rein gesetzt hab, aber irgendwo doch ein nicht so gutes Gefühl dabei hatte. Also doch weniger gedanken drum machen  ;D